cursussen

CURSUSAANBOD NAJAAR 2018

Alle Ateliers gaan door op het adres, Kerkhofstraat 24, 8377 Houtave.

 

PATCHWORK ATELIER HOME                       VAKANTIE WONING                  TECHNIEKEN                   GALLERY                 CONTACT

wpb43919dc_0f.jpg

Ontwerpen van appelcorn, hexagon, clamchell, diamont...  NIEUW!!!

30 euro dagcursus (dranken en lunch inclusief)

 

Velen onder jullie hebben vast reeds met hexagon, clamchell, appelcorn, diamont en andere varianten gewerkt, meestal met de voorgekochte kartonnetjes. Je wenst dan een boord eromheen en dan komt de vraag hoe begin ik hier aan. In deze cursus gaan we de hexagon, clamchell, appelcorn en diamont leren tekenen om dan de gewenste boord te tekenen. We gaan deze verschillende ontwerpen naaien en  bekijken ook de mogelijkheden wat we ermee kunnen maken. Een leuke dag om verder creatief aan de slag te gaan met je restjes stof.

 

 

zaterdag 22 september 10h00 -16h00

 

 

 

BOUTIS        

dagcursus (dranken en lunch inclusief)

 

 

Boutis is een zeer oude techniek uit de Provence en de Languedoc. Het is één van de vele witwerk technieken uit Frankrijk die vroeger veel werden toegepast in kleding, linnengoed en kleine gebruiksvoorwerpen.  Deze borduurtechniek in reliëf bestaat uit batist die met de hand wordt doorgestikt om vervolgens met katoen op te vullen in het gewenste motief.

 

 

Inschrijving via Vormingplus

Zaterdag 29 september  10h00 - 16h00

 

 

ATELIERS (beginners/gevorderden)   

9 euro per les                                                    

 

Het atelier is een twee wekelijkse gezellige namiddag of avond waarop we verder werken aan een eigen quilt, er is steeds mogelijkheid om één van de diverse technieken aan te leren of verder te verfijnen.

 

Maandagnamiddag 13h30 - 17h00

Maandagavond 19h00 - 21h30

Dinsdagnamiddag 13h30 - 17h00

Dinsdagavond 19h00 - 21h30

Donderdagnamiddag 13h30 -17h00

Donderdagavond 19h00 - 21h30

 

Alle info te verkrijgen via mail of telefoon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wp0aaeac72_0f.jpg
wp43477e4f_0f.jpg

Machinaal Patchwork

30,00 euro  dagcursus (dranken en lunch inclusief)

 

In deze cursus leer je omgaan met lat, mat en cutter.

We knippen er op los en doen de ervaring op hoe we best omgaan met deze hulpmiddelen. Tijdens deze cursus krijg je ook verschillende tips voor het knippen van stroken en vierkanten.

In de namiddag stikken we alle geknipte stukken op een mooie en vlotte manier aan elkaar tot een toffe quilt.

 

 

 

Zaterdag 20 oktober 10h00 - 16h00

wpa4c8da84_0f.jpg

 

 

* Je inschrijving is pas definitief  bij betaling van het volledige cursus bedrag.

* cursus gelden worden niet teruggestort tenzij je zelf voor een plaatsvervanger zorgt.

 

Info en/of inschrijven voor de Ateliers of Cursussen kan telefonisch op het nummer 0477/04 38 05

of via mail: sophie.vandriessche@patchworkatelier.be   De Ateliers gaan  door in een huiselijke sfeer en in kleine groep.

 

 

wpeeec1d4c_0f.jpg

WORKSHOP KARTONNAGE

30 euro dagcursus (dranken en lunch inclusief)

 

We creëren  tijdens deze cursus een handgemaakte doos, naar eigen stijl en voorkeur.

De doos wordt bekleed, versierd en afgewerkt met verschillende stofjes en eigen accessoires.

Bij deze dagcursus voorzien we twee dozen, in de voormiddag is er de basis oefendoos, na de lunch wordt er een doos naar keuze aangeboden.

De cursisten die eerder de kartonnage cursus volgden kunnen die dag steeds een doos naar keuze maken.

 

vrijdag 24 augustus 9h30 -17h00

zaterdag 25 augustus 9h30 -17h00

vrijdag 23 november 9h30 -17h00

zaterdag 24 november 9h30 -17h00

 

 

 

wpa5966e95_0f.jpg

PATCHWORK WEEKEND

Vrijdag 5 oktober vanaf 14h00

Zaterdag 6 oktober

Zondag 7 oktober tot 12h00

 

Sinds 2012 richt het Patchwork Atelier een leuk en gezellig Patchwork Weekend in.  Een weekend gezellig samen creatief bezig zijn aan uw eigen quilts is de doelstelling met een vrijblijvende workshop en een “show en tell” op zaterdag.

 

We gaan naar onze vertrouwde stek, boerderij ‘Langhof’ Brugse Steenweg 3, 8377 Nieuwmunster (Zuienkerke).

Zin gekregen om aanwezig te zijn schrijf dan snel in want de plaatsen zijn beperkt.

 

wpb00e49d7_0f.jpg

KALEIDOSCOOP        

30,00 euro  dagcursus (dranken en lunch inclusief)

 

 

Een leuke en creatieve manier om op zoek te gaan naar de mooiste sterren in onze stof, daarbij gebruiken we als hulpmiddel spiegels.

Daarna wordt u op weg geholpen door middel van voorbeelden om de sterren te verwerken tot een mooie quilt.

 

 

 

Zaterdag 17 november 10h00 - 16h00

 

 

wp8cee7662_0f.jpg
wp5bd26197_0f.jpg

 

 

 

NIEUWE

CURSUS